Planificarea activităților ține cont de particularitățile de vârstă, astfel încât pentru copii, jocul este calea esenţială spre învăţare fiind legat de dezvoltarea motorie, de coordonarea mişcărilor şi de îmbogăţirea activităţii senzoriale. Investigarea mediului şi a obiectelor din jur prin văz, atingere, gust, miros şi auz le oferă copiilor informaţii esenţiale, iar cea mai importantă formă de organizare a simţurilor îi va determina să răspundă într-un mod direcţionat spre scop, iar acest fapt reprezintă debutul organizării conduitei. Dorința copiilor de cunoaştere este uşor de exploatat, aceştia fiind mereu pregătiți de joacă. La început solitar apoi,paralel cu ceilalți colegi, copilul se implică în activitatea de învățare printr-o trăsătură esențială – cea ludică.

Facilitarea dezvoltării timpurie a limbajului este o cale spre stimularea gândirii. Aşadar, ne dorim să contribuim la formarea comunicării verbale a copiilor dumneavoastră în vederea diferenţierii sunetelor şi îmbogăţirea vocabularului prin crearea unui mediu comunicaţional variat. Demersul didactic pune accent pe dezvoltarea gândirii creative, critice atât de necesară în viața personală, prin declanşarea proceselor cognitive complexe, stimularea întrebărilor şi facilitarea proceselor decizionale de mai târziu. A fi parte din colectivul de copii, înseamnă dezvoltare socială şi emoțională, exersarea cooperării, stabilirea relațiilor de prietenie, dobândirea de capacități şi abilități noi.

Activitățile desfăşurate în grădiniță respectă Curriculum-ul pentru educație timpurie aprobat de Ministerul Educației Naționale. Programa abordează holistic educația copiilor şi vizează cele cinci arii de dezvoltare: