Copilăria este una dintre cele mai frumoase şi speciale perioade din viaţa unui om; este perioada aceea magică, pe care o păstrăm în suflet şi la care ne gândim mereu cu plăcere; este o lume fermecată unde ne putem întâlni oricând cu personaje de basm: zâna cea bună, balaurul cu şapte capete, zgripţuroaica cea rea, eroi din filme sau benzi desenate.

Pornind de la acest lucru şi observând nevoia copiilor de a se exprima liber şi de a comunica prin intermediul personajelor de basm, am creat acest club ale cărui scopuri principale vor fi stimularea imaginaţiei şi a creativităţii verbale, îmbunătăţirea comunicării orale şi îmbogăţirea vocabularului.

Pentru atingerea acestor obiective, copiii vor fi solicitaţi să audieze fragmente din poveşti cunoscute, să sesizeze pasajele special introduse care nu fac parte din poveste, să pornească de la titlul real al poveştii şi să creeze unul pe ,,dos” (Ursul păcălit de vulpe – Vulpea păcălită de urs), să ,,răstoarne” povestea şi să creeze una nouă, hazlie sau să recunoască povestea după o imagine, un fragment ori un personaj. Ne vom juca cu peersonajele, copiii trebuind să identifice, cu ajutorul educatoarei, însuşiri ale personajului preferat. Vom crea propriile noastre poveşti cu personaje alese din poveştile clasice, vom apela la astfel de personaje pentru a găsi soluţii la problemele cu care ne confruntăm, ne vom alege jucării care să reprezinte personaje într-o poveste creată de întreg colectivul şi ne vom distra pe cinste ascultând născocirile celorlalţi copii.

Toate acestea pentru că, prin intermediul lecturilor, povestirilor şi dramatizărilor, sunt antrenate toate procesele psihice ale copilului în timp ce acesta urmăreşte cu atenţie conţinutul, analizează faptele, compară, stabileşte relaţii cauzale, trage concluzii. De asemenea sunt puse in funcţie toate procesele şi mecanisemele psihice implicate în scopul vorbirii şi a comunicarii, prin intermediul poveştilor copiii fiind familiarizaţi cu structura limbii, cu bogăţia formelor gramaticale, cu frumuseţea şi expresivitatea limbajului.