,,SA STII MAI MULTE, SA FII MAI BUN!’’

,,SA STII MAI MULTE, SA FII MAI BUN!’’

03.04.2013

,,SA STII MAI MULTE, SA FII MAI BUN!’’

Argument :      
          Programul ,,Sa stii mai multe, sa fii mai bun!’’ se desfasoara în perioada 1-5 aprilie 2013 si consta în derularea, la nivelul fiecarei unitati de învatamânt, într-o saptamâna din al doilea semestru scolar, a unui orar special format doar din activitati cu caracter non-formal.
           Programul îsi propune implicare, deopotriva, a prescolarilor si a cadrelor didactice, în activitati extracurriculare si extrascolare interesante, care sa le valorizeze talentele, preocuparile extra-scolare si competentele în domenii cât mai diverse si interesante.
           Anul acesta, clopotelul acestei saptamâni va suna în data de 1 aprilie 2013. Activitatile propuse exced curriculumul national si speram sa aduca un  plus de valoare întregii comunitati scolare, prin competente, spirit de echipa si, nu în ultimul rând, prin zâmbetele copiilor.


Scopul:
          Implicarea tuturor prescolarilor  si a cadrelor didactice în activitati care sa raspunda intereselor si preocuparilor diverse ale copiilor, sa puna în valoare talentele si capacitatile acestora în diferite domenii.
          Îmbunatatirea competentelor sociale, nivelul cooperarii, nivelul comunicarii verbale si nonverbale,  nivelul creativitatii prin:
 Procesul de învatare prin joc;
 Participarea copilului la alegerea activitatilor si a jocurilor;
 Organizarea adecvata a ambientului educativ;
 Flexibilitatea strategiilor de predare-învatare;
 Stimularea si  dezvoltarea  stimei de sine, a comunicarii interpersonale si a relationarii.

Proiectul  îsi propune :
 Activitati de educatie informala si nonformala;
 Crearea unei motivatii optime pentru activitatea  extrascolara;
 Implicarea familiei în activitatile extrascolare;
 Facilitarea integrarii gradinitei în comunitate;
 Activitati de dobândire a deprinderilor de viata independenta si autonomie personala.

Exercitiile suport de desfasurare a activitatilor vor urmari:
 Atitudinile copilului, spontaneitatea si initiativa (cooperare, entuziasm, opozitie, pasivitate );
 Maniera de relationare (formulare de întrebari, cooperare, detasare, placere, participare totala, etc.);
 Adaptarea la situatiile  propuse, gradul de cooperare si de atentie.